EL-GÖZ
KOORDİNASYONU: Resim yapmak,
yazı yazmak ve çizmek için gerekli olan beceri, el-göz koordinasyonudur. Bu
beceri öğrencide bilek hâkimiyeti, parmakların kullanımı, elin sayfa üzerindeki
esnekliği, kalem tutma becerisi, bedenini koordineli olarak kullanma ve denge
duygusunun gelişmesiyle ilerleme gösterir.
EL
GÖZ KOORDINASYONUNUN GELİŞİMİNİ DESTEKLEMEK İÇİN YAPILABİLECEK ETKİNLİKLER
- Kendi
başına yemek yeme.
- Bağcık
bağlama, düğme ilikleme, fermuar açıp kapama.
- Kurabiye
yapma, ipe boncuk dizme, mandal açıp kapama.
- Geometrik
nesnelerin bulunduğu kutunun içine kuru üzüm, şeker, bonibon vs koyma ve
çocuktan bu nesneye/nesnelere değmeden şekerleri toplamasını isteme.
- Pirinç ve
makarnanın karıştırıldığı bir kaptan, pirinç veya makarnayı
ayırt etmesini isteme.
- Oyun hamuru
çalışmaları, hamuru istenilen yumuşaklık kıvamına getirme, şekil
verme.
- Kâğıt yırtma,
makasla gazeteden, dergilerden resim kesme, çizgilerden taşırmadan boyama
yapma, yapıştırma çalışmaları.
- Bedenini kullanabileceği oyunlar oynama
(top oyunları, ip atlama vb.)· “Bu bardağı
bir parmak boşluk kalıncaya kadar doldur.” gibi davranışı tanımlayan net
yönergeler vererek becerinin gelişimine katkıda bulunma. (Yönlendirici ve
cesaretlendirici olunmalı, öğrenci suyu dökeceği konusunda endişe
duymamalıdır)
*** Aşağıdaki resimler çocukların severek yaptıkları, bireysel eğitim seanslarında kolaylıkla yapılabilecek ince motor gelişimini destekleyen çalışmalardan birkaçı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder